Nieuws

Home | Nieuws | 1 jaar Behind the Brands

1 jaar Behind the Brands

27 februari 2014
Een kleine 400.000 consumenten veranderden het afgelopen jaar het beleid van grote, internationale voedingsmiddelenbedrijven. Na druk van consumenten wereldwijd hebben onder andere Mars, Nestle, Mondelez en Coca-Cola toegezegd misstanden, zoals landjepik en uitbuiting van vrouwen, in hun productieketens aan te pakken.
 
De wereldwijde campagne Behind the Brands van Oxfam faciliteert consumenten om de Big Ten in de voedselindustrie onder druk te zetten. Een jaar na de lancering van de Behind the Brands scorecard verschijnt vandaag de update. Daarop is te zien hoe de grote 10 voedselgiganten scoren op belangrijke maatschappelijke thema’s.
 
Resultaten van 1 jaar Behind the Brands http://bit.ly/1c4sZMA.
 
Switch neemt ook deel aan de campagne met het programma "Tasty10, Good in Food". Hiermee wil Switch MKB bedrijven in de levensmiddelenindustrie in Zuid-Nederland die hun grondstoffen en/of producten halen uit of kweken in ontwikkelingslanden, stimuleren duurzamer te gaan werken. Hiervoor selecteerde Switch zorgvuldig 10 bedrijven uit de regio. Lees hier meer.

Deel dit nieuwsbericht via social media