Nieuws

Home | Nieuws | Fairtrade Campagne ‘Boontje komt om zijn loontje’

Fairtrade Campagne ‘Boontje komt om zijn loontje’

29 mei 2015

Fairtrade krijgt steeds meer voet aan de grond op de Nederlandse markt. Inmiddels woont 1 op de 4 Nederlanders in een Fairtrade gemeente. Dat is een gemeente waarin overheid, ondernemers en bewoners zich inzetten voor (meer) eerlijke handel. Met de campagne ‘Boontje komt om zijn loontje’ wil Switch nog meer mensen ervan overtuigen dat ieder boontje een ‘eerlijk loontje’ verdient. Fair shoppen is namelijk makkelijker dan je denkt!

Misschien sta je er niet altijd bij stil, maar alle cacaobonen in je chocolade en alle koffiebonen in je latte macchiato hebben een verleden. Fairtrade organisaties maken zich er hard voor dat alle boeren die de bonen produceren een eerlijk loon verdienen voor hun harde werk. Dat zij werken onder goede arbeidsomstandigheden en op een duurzame manier, voor zowel mens als milieu.
Dat geldt trouwens niet alleen voor koffie en chocolade maar voor alle fairtrade producten. Dus kijk eens kritisch naar de producten die je koopt, er ligt meer fairtrade in de schappen dan je denkt.

Shop ook eens fair en help elk boontje aan een eerlijk loontje!
‘Boontje’ de mascotte van de campagne zal de komende maanden door Brabant trekken om zijn fairtrade verhaal te vertellen. Op 27 en 28 juni doet hij Festival Mundial in Tilburg aan en op 12 juli de Zomerpicknick in Eindhoven. Op www.helpdeboon.nl lees je het complete verhaal van Boontje en vind je de agenda.
Voor meer info: www.helpdeboon.nl
De campagne is een initiatief van Switch en wordt mede mogelijk gemaakt met financiering van de Gemeente Tilburg en Gemeente Eindhoven

Deel dit nieuwsbericht via social media