Nieuws

Home | Nieuws | Social Marketeers geven Rotterdam fikse Upgrade

Social Marketeers geven Rotterdam fikse Upgrade

24 september 2013

Op 20 september gingen ruim 60 studenten van de minor Social Marketing de straat op om Rotterdam een Upgrade te geven. In samenwerking met Yes We Care verzorgde Switch een uitgebreide workshop voor de studenten en begeleidde hen vervolgens tijdens zes minicampagnes voor een betere wereld.

Eén van de groepen was al vroeg uit de veren en beloonde dappere fietsers die de auto laten staan op een ludiek manier. Gewoon omdat zij kiezen voor een duurzaam vervoersmiddel om naar hun werk te gaan. Automobilisten werden zonder pardon op de spreekwoordelijke bon geslingerd.

Een ander team Upgraders stond bij een supermarkt met een gevulde winkelwagen die weergaf hoeveel eten een gemiddelde Nederlander jaarlijks weggooit. Met tips voor Slimmer kopen, Slimmer koken & Slimmer bewaren spoorden ze het winkelend publiek aan € 155,- per jaar te besparen door voedselverspilling tegen te gaan.

Op het Stadhuisplein liep het winkelend publiek tegen een stel levensgrote biggen aan. Deze 'spaarvarkentjes' maakten de shoppende Rotterdammers bewust van hun uitgavenpatroon.

Uiteindelijk bereikten de Upgraders ruim 750 mensen met hun flitsacties. De minor Social Marketing draait om hoe je commerciële marketing technieken én kennis van sociaal gedrag van mensen in kan zetten om positieve gedragsverandering te bewerkstelligen.

De campagne "Upgraden'' is een onderdeel van het programma Consumptie Verplicht en richt zich op jongeren tussen de 12 en de 25 jaar die met positieve energie willen bijdragen aan het verbeteren van de wereld.

Contactpersonen
Saskia Peeters, s.peeters@maakdeswitch.nl, 013 535 15 23
Bianca Wijers, b.wijers@maakdeswitch.nl, 013 535 15 23
Imke Elstak, i.elstak@maakdeswitch.nl, 0113 25 00 51 

Deel dit nieuwsbericht via social media