Nieuws

Home | Nieuws | Symposium Fair Trade & Imago

Symposium Fair Trade & Imago

12 november 2013

Op maandag 11 november organiseerde HZ Cult, de culturele organisatie van de HZ, een symposium over Fair Trade & Imago. Zowel studenten van de HZ als van Scalda bezochten het symposium.

Het programma bevatte veel inspirerende sprekers. De dag startte met een kijkje naar de toekomst: wat zijn de trends en ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en fairtrade? Trendwatcher Tony Bosma vertelde over de verandering van tijdperk en de bewustwording bij zowel consumenten als het bedrijfsleven. Ruud Boer, eigenaar van het Brand Design bureau de Bataafsche Teeken Maatschappij vertelde over Brand Design en specifiek het Brand Design van het merk Fair Trade Original.

Wereldmaaltijd met Switch
De lunch bestond uit een Wereldmaaltijd verzorgt door biologische eetwinkel 't Hof Welgelegen in samenwerking met Switch. Imke Elstak van Switch vertelde over de voedselverdeling in de wereld. Ard van de Kreeke van 't Hof Welgelegen haakte aan door te vertellen over de ingrediënten van de lunch en het concept van de vegetarische slager.

Film 'A Blooming Business' 
Na de lunch werd de film "A Blooming Business" vertoond. Een indrukwekkende film over de (slechte) werkomstandigheden in rozenkwekerijen in Kenya. Regisseur Ton van Zantvoort die naar Kenya afreisde om deze film te maken, was aanwezig om vragen uit het publiek te beantwoorden.

Duurzaam Summer Festival
De film werd opgevolgd door een presentatie van Marco Kuiper, oprichter van het Indian Summer Festival en winnaar van de Let's DO (Duurzaam Ondernemen) Award 2013. Kuiper vertelde de studenten wat er allemaal komt kijken bij de organisatie van een duurzaam festival. 

True Fashion conceptstore
We vervolgden het dagprogramma met een kijkje in de keuken van Charlie+Mary, een True Fashion conceptstore in de Pijp in Amsterdam met gelijknamige webshop en agentschap. Charlotte van Waes (29) en Marieke Vinck (30) selecteren stijlvolle labels voor zowel dames als heren die ook stijlvol zijn geproduceerd. Dit jaar zijn ze met hun bewustwordings-campagne Harry geselecteerd voor de ASN Wereldprijs.

Tony's Chocolonely
We sloten de dag af met een Tony's Talk van Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely. 

Het symposium in het Arsenaaltheater in Vlissingen was ook door extern geïnteresseerden te bezoeken. Het symposium vond plaats in het kader van de projectweek van de Academie voor Economie van de HZ.

Meer informatie
www.hzcult.nl.

Fotoverslag : http://on.fb.me/1aFOyv9

Deel dit nieuwsbericht via social media